avon

Chodzenie swietnym sposobem na zdrowie...

Chodzenie to najprostsza forma aktywnosci ruchowej nie wymaga ona szczegolnych umiejetnosci czy nakladow finansowych..jest to naturalny wysilek ktory kazdy potrafi wykonywac bez posiadania szczegolnych umiejetnosci chodzimy przeciez od zawsze :)
W efektywnym chodzeniu moze nam pomoc tzw.krokomierz badz dostepne bezplatnie aplikacje mobilne ,chodzenie powinno byc dla nas sama przyjemnoscia zwlaszcza, ze w zyciu codziennym o tym zapominamy uzywamy roznego rodzaju srodkow kominkacji miejskiej czy samochodu.
Regularne chodzenie jest zbawienne dla naszego organizmu, zwlaszcza w profilaktyce chorob sercowo naczyniowych, uwalnia nas od stresu pomaga w odchudzaniu, zbawienny wlpyw spacerow na nasz organizm jest ogromny!
Chodzenie stabilizuje cinienie krwi, dotlenia organizm, i sprawia ze wszystkie nasze miesnie pracuja dzieki czemu cialo wydaje sie bardziej wysportowane i nabiera pieknego tonu miesniowego.

 

Jak chodzić prawidłowo?

W rekreacji ruchowej wazna jest systematycznosc. Najlepsze efekty dla zdrowia i samopoczucia osiagniesz spacerujac codziennie i odpowiednio intensywnie. Do chodzenia nie musisz sie specjalnie przygotowywac, jednak istnieje kilka sposobow by spacer był przyjemny i przyniosl jak najlepsze efekty:
•    komu w droge, temu buty na płaskiej, elastycznej podeszwie oraz niekrepujacy stroj
•    rozluzniajace cwiczenia oddechowe na poczatek i koniec marszu
•    wyprostowany tulow i rozluznione miesnie barkow
•    wdechy nosem, wydechy ustami
•    energiczne tempo, bez zbednych przerw i postojow
•    poczatek spaceru nie wczesniej niz 2 godziny po jedzeniu, kolejny posiłek najwczesniej ok. 45-60 minut po wysilku
•    lekko ugiete rece pracujace tuz przy ciele
•    systematyczne zwiekszanie liczby krokow, dzieki parkowaniu daleko od domu badz pracy, wysiadanie 2-3 przystanki przed celem, korzystanie ze schodow zamiast windy
•    staraj sie robic 10 tys. krokow dziennie – zgodnie z badaniami WHO takiej liczby potrzebujesz do utrzymania dobrej kondycji i samopoczucia.

 W czasie chodzenia możesz spalic nadprogramowe kalorie. Podczas godzinnego marszu w srednim rytmie stracisz ich ok. 600, a w trakcie powolnego spaceru ok. 172. Przechodzac jeden kilometr spalasz ok. 73 kalorie. Intensywnosc spalania zalezy od uderzen tetna na minute i czasu poswieconego na wysiłek.



Lubicie chodzic?

PRZYPOMINAM O KONKURSIE WYGRAJ JEDEN Z 3 SWETERKOW IDEALNYCH NA JESIEN
O SZCZEGOLACH


BUZIAKI 
XOXO

28 komentarzy:

  1. Bardzo lubię chodzić na różne spacery, choć ostatnio nie mam na to czasu ;/

    Pozdrawiam!
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam dużo chodzić, także dzięki za ten post, można się z niego dużo dowiedzieć :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam spacery, ale ostatnio brak na to czasu...

    http://maliinowy-swiiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. ja lubie biegać i chodzić na spacerki ;3
    http://jestemfolta.blogspot.com/ skomentujesz?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bardzo dużo chodzę, a zawdzięczam to mojemu pieskowi.. chciał nie chciał trzeba wyjść z domu :)

    www.viollastyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam chodzić. Szczególnie na spacery z moim psiakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam ruch w każdej formie.
    Codziennie staram się dużo spacerować.
    Niestety czasami nie jest to możliwe:(

    Buziaki,

    http://realweronika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Hello. Great pictures, you are cute.
    I've seen that you registered to a Oasap cardigan giveaway, maybe you could have another chance on my blog too, I am hosting the same giveaway. Waiting for your lovely visit.
    FASHION-SPIKE.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Since i cannot run (medical reasons) i think ill stick in walking :)

    Anyway dear, i am inviting you to join my giveaway here
    Visit my blog: www.sarahrizaga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam chodzic na dlugie spacery :)
    Jolahogg.blogspot.ie

    OdpowiedzUsuń
  11. chodzenie po szkol też się liczy? Ile tam jest schodów! ;)
    maniaa-mania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. ja się w pracy nachodzę wystarczająco :P

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham spacerować, ale szkoła nie zostawia mi na to wiele czasu ;c

    http://butterflies-my-mind.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Geniales recomendaciones, me encanta el ejercicio!!
    besos de susana de piñadelys
    http://pinadelys.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja czasem gdy spóźnię się na autobus to nie chce mi się czekać i idę na nogach, ogólnie lubię chodzić na różne spacerki ;>

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. ja mam całkiem daleko do szkoły, tak więc jestem zmuszona dużo chodzić i zwykle jest tak, że wychodzę za późno, wiec idę bardzo szybko :D



    ---> www.HELLO-WONDERFUL.blogspot.com <--

    ps: klikniesz u mnie na link do bluzy w najnowszym poście? :*

    OdpowiedzUsuń
  17. ja lubię nie tyle co chodzić, a spacerować. Zawsze to też coś dobrego dla zdrowia i samopoczucia :)

    OdpowiedzUsuń
  18. ja już się tam zgłosiłam do konkursu ;D
    jeżeli chodzi o to chodzenie, to ja codziennie robie taki spacer chodzą cpo pokoju w kółko próbując zapamiętać zadany materiał ;D
    by-aneta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. prawda jest taka ze jak nei mialam prawka to wszedzie trzeba bylo dojsc a teraz najlatwiej wsiasc w auto i pojechac ;)
    >> NOWA NOTKA zapraszam na mój blog <<

    OdpowiedzUsuń
  20. też lubię chodzić na spacery :)
    ps. mogłabyś kliknąć w link na moim blogu? :)

    http://photo-andyou.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny wpis! Wystarczy codziennie spacer a można poczuć się lepiej!

    Pozdrawiamy :*

    OdpowiedzUsuń
  22. ja w ramach wfu chodzę na nordic walking :)

    http://jzabawa11.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. nie wiedziałam, że spala się aż tyle kalorii :)

    http://classylicious.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziekuje za wszystkie komentarze ,zostaw linka to Cie chetnie odwiedze i skomentuje :)
obserwacja za obserwacje ,napisz w komentarzu ze to zrobilas /es zawsze sie rewanzuje :)

Thank you guys for all comments <3